Posts

Es werden Posts vom November, 2011 angezeigt.

What Am I doing...

Bild
What am I doing...

Since I know that I have to put more effort

To strive for Allah's blessing..


What am I doing...

Since i know that studying 

is not a reason for me for not obeying Allah's order...


What am I doing...

When I know the content of the Quran and the Sunnah

and have to spread it at least one word..


What am I doing..

Since I know that i can turn to Allah

whenever i feel lonely and homesick..


What am I doing...

Since I know that Allah has given me so much Blessings

and  yet I'm still be less thankful to Him..


What am I doing...What am I doing..

or...should i say...What are we doing...

Whenever you and me already knew..

That the FINAL DESTINATION is definitely going to come 

and we still yet..do not prepare that much..to meet Him on that 'special' day..

Astaghfirullah ( Forgive me , ya Allah)
-Nadiah-
*Allah = our the One and Only God

Aku, Cinta dan Dia..bagaimana akhirnya?

Bild
SubhanAllah..SubhanAllah... Tersenyum-senyum aku seorang diri melihat telatah pasangan bahagia yang baru berkahwin dalam video kat atas nih. Indah aje nampaknye kan..sejuk mata memandang bila tengok aksi halal dari kedua duanya..InsyaAllah dan di harapkan sangat2 moga-moga mereka itu berkahwin atas dasar mencari keredhaan Allah..
Waaahh...bercinta..berkahwin kerana Allah...bunyinya mudah...tapi 'action'nya tak semudah bagai dikata..memandangkan diri ini pun belum berkahwin adalah agak berat sebelah jika perkara yang akan diutarakan dengan pendapat sendiri, jadi saya mengambil keputusan untuk menanyakan kepada beberapa orang perihal perkahwinan..Mendengarnya aja meremang bulu roma..'banyak jugak cabaran ye dalam berumah tangga', bisik hati kecik nih...mampu ke aku kalau dah tiba masanya nanti?
Tapi apapun halnya ataupun betapa susahnya menempuh sesuatu cabaran..kita sentiasa ingatkan diri...tak kira macam mana sekalipun perjalanan dalam hidup ini..pasti ada susahnya..pasti…