aku cemburu dengan dia



Kredit

Abu Bakar As-Siddiq, nama yang bukan lagi asing dalam sirah Rasulullah..hatta sejarah kegemilangan islam itu sendiri..Hebat pakcik yang sorang nih...cukup hebat...tawadhu'nya, pemurahnya, lembutnya, tenangnya...buatkan aku menangis...menangis sebab aku terlalu cemburu...

heh..bukan cemburu yang tak elok ye...cemburu kerana dia sentiasa disisi rasululah...cemburu kerana kebaikkanya..
Cemburu melihat cintanya pada Allah dan Rasul..

Allah²...hari ini Allah sedarkan pada aku..setiap sahabat..setiap satu darinya..adalah contoh buat kita umat islam..SETIAP SATU DARINYA...yang Allah sediakan khas untuk kita pelajari dan jadikan panduan dalam hidup....mereka dipilih, memilih dan terpilih bukan saja²....ada reasonnya...ada hikmahnya..

Mendengar peribadnya..sudah cukup..cukup buat aku jatuh cinta...siapa pakcik ini yang sebenarnya..apa rupanya..tak pernah aku ketahui.....tapi aku sangat kepingin bertemu dengannya..ingin bersembang dengannya..apa yang menjadikan dia sebegitu...apa yang dia buat di zaman Rasulullah..

Aku yakin dan pasti..Allah dan rasulullah amat menyayanginya..ya Allah..aku mungkin tak sehebat abu bakar as siddiq..tapi apa yang aku tahu adalah..aku juga ingin jadi seperti dirinya..yang mencintaiMU dan RasulMu tanpa batasnya..tanpa hadnya..dan juga dicintai oleh kalian..

Aku cemburu padanya..betul..aku cemburu..boleh kah aku jadi sepertinya?
Bantu aku ya Allah..kuatkan langkah ku..cekalkan azam ku..bulatkan tekad hati ini..dlamnakkear redhaMU

allahualam

Kommentare