Sebelum mata terlena



Teringat kata2 seorang saudara padaku suatu ketika dahulu. "Jangan biarkan diri kita selalu memikirkan perkara kecik, slalulah pikirkan perkara2 yang besar".Yep..so true yet it is so difficult for me to do.. i don't really know why..itu yang menyedihkan sebenarnya..mungkin terlampau kuat diri nih 'berkarat' dahulu hinggakan sukar sekali nak  cuci 'bad2 habits' yang dah melekat dengan gam UHU kat dalam jiwa nih..sigh..
Satu tahap, mau aje rasanya nak hantuk kepala nih kat dinding..sbb geram dan rase sgt2 susah..sgt2 marah dengan diri sendiri..How can you not be able to control yourself, your own TEMPTATION? You own it, aren't you? Itu yang selalu berlegar dalam otak nih...tapi itulah...berlegar ajelah..pastuh buat lagi..argh Nadiah! Berjam-jam lamanya...mengadap cerita-cerita yang tak berfaedah..does that really benefits you? 'Not AT ALL' is the answer..masa hanya di bazirkan untuk kenikmatan dunia yang sementara..tapi itulah manusia..yang penuh dengan karat dan kulat sana sini..sbb itu..TAUBAT itu kita perlukan..setiap satu saat hembusan nafas ini..kita sangat-sangat perlukan..seriously..Bukan senang nak selalu pikirkan perkara besar dan juga bukanlah susah sebenarnya nak tinggalkan perkara-perkara kecil jika kita ada kemahuan..Bak kata orang2 tua..Usaha Tangga Kejayaan..


Bukankan si Dia itu Ar Rahman?
Ar Rahman..ya Dia itu Ar Rahman..

Ingat itu..jangan sesekali lupa..sebab ini adalah pengubat luka diri ini pabila diri ini terasa lelah memikirkan tentang keadaan diri, keadaan sekeliling..yang makin lama makin parah...buatkan diri ini makin lelah...makin sesak nafas..melihat insan-insan yang melupakan apakah maksud satu amanah..melupakan makna satu tanggungjawab,buatkan diri ini rasa lelah..tambahan bila menjadi saksi pada diri sendiri yang kadang-kadang atau boleh dikatakan sering terlupa dengan amanah yang di pertanggungjawabkan padanya..membuatkan aku semakin parah terlelah..
SubhanAllah..kalau bukan kerana diriMU..serious tak mampu aku nak bgn lagi..
Bak kata lagu kat atas..Sebelum Mata Terlena..lakukan lah apa sahaja..agar kita boleh kembali ke 'track' yang sebenar..TAUBAT itu adalah ubat pembersih luka kita..Ubatkan luka itu..dan kemudian..cuba bangun dengan menggunakan 'tongkat'2 semangat yang telah Allah berikan dalam kitab panduanNya pada diri kita..JOM sama2 kita bangun!! Don't despair and never ever lose hope! Cause Allah will always be there for you!

Kommentare